Bröllopsfesten

Författare: Christine Blomberg
Ämnesord: mat, musik, kärlek, kultur, bröllop
Utgivningsår: 2010
ISBN: 978918535552

Idag har själva festen blivit det centrala i bröllopsplaneringen och de allra flesta par bokar festlokalen långt innan de bokar kyrka. Med hjälp av den här bokens smarta och logiska upplägg där allt kommer i en naturlig följd blir planeringen och förberedelserna roligare och viktigast av allt: brudparet kan njuta av sin stora dag!

Bok recensioner av Bröllopsfesten :
2010-03-03 13:07
Recension av Christin Blombergs bok Bröllopsfesten

(En recensionsbok från Kalla Kulor)

Christin Blomberg har arbetat som festarrangör i nästan tio år. I boken Bröllopsfesten delar hon med sig av sina erfarenheter och ger bra tips på en lyckad bröllopsfest.

Handling: En handbok om hur man gör sitt bröllop till den trevliga fest man förväntar sig att den ska bli. Text och fina fotografier i färg varvade med varandra i boken. Här finns förslag på allt ni bör tänka på, från den första planeringen fram till bröllopsdagen. Tillexempel budgeten – hur mycket är man beredd att betala för sitt bröllop. Ska man betala själv? Eller gör någon av brudparets föräldrar det? Kanske det delas mellan brudpar och föräldrar? Möjligheterna är många.

Läsarna får reda på de viktigaste budgetposterna. Hur väljer man bröllopsplats och vilken årstid ska man välja? Vem ska man bjuda och hur många? Vem ska sköta bröllopsfesten? Anhöriga eller kanske en cateringfirma, där också serveringspersonal finns att hyra. Viken mat vill man bjuda på? Varm eller kall? Fisk eller kött? Efterrätt? Drycker? Musiken, ska det vara livemusik, DJ, eller förinspelad musik? Hur ska man placera sina släktingar och vänner? Dekorationer på bordet och i lokalen? (Om man nu väljer lokal). Vad gör en toastmaster? Hur långa bör talen vara? Detta är bara några frågor som boken tar upp, jag lovar att den innehåller mycket mer, allt ovanstående och både goda recept i fina färgbilder och olika checklistor.

Jag tycker att det är en mycket trevlig bok. Det är kul att Kalla Kulor ger ut lite annorlunda böcker. Jag tänker på Tatueringsboken som kom ut hösten 2009. Den boken innehåller också många fina färgbilder och har en snygg layout, precis som denna. Boken är lättläst och har ett förträffligt upplägg med flera olika kapitel. Text blandat med vackra färgbilder. Jag har fyra döttrar, ingen är gift, så jag hoppas att de ska kunna hitta bra tips i denna bok den dagen det är dags. Till dess får den stå i bokhyllan tillsammans med Tatueringsboken. Båda dessa böcker är trevliga att ta fram och visa vänner och bekanta som kommer på besök. Hoppas Kalla Kulor gör flera liknande böcker.
Betyg 5/5 Kristina Simar lektör/bokrecensent

"

Skriv egen bokrecension till Bröllopsfesten