Titeln har tidigare utgivits med titeln Monkeewrench-morden.
Förföljda av fasansfulla och våldsamma händelser i det förflutna, skapar Grace McBride och hennes udda kolleger på mjukvaruföretaget Monkeewrench ett dataspel där mördaren alltid grips, där det goda alltid segrar. Men deras spel blir till en mardröm när någon kopierar och utför morden i spelet in i minsta detalj.
När polisen väl förstår vad det är som händer har tre människor dött och det finns sjutton mordgåtor kvar Grace börjar spela sitt eget spel i ett förtvivlat försök att finna mördarens nästa mål genom att analysera offrens profiler. Samtidigt försöker kriminalinspektörerna Leo Magozzi och Gino Rolseth desperat hitta mördaren i en stad förlamad av skräck, och det hela blir inte lättare av att de anställda på Monkeewrench till varje pris vill dölja sitt förflutna. Vad är det som skrämmer dem så?
Utdrag ur boken:
Monkeewrench kontor låg fortfarande tyst och öde, liksom större delen av stan. Solen hade just börjat krypa upp över horisonten i öster, och dess bleka strålar trevade sig igenom raden av fönster på bortre väggen. Bland gyttret av skrivbord mitt i rummet vaknade en dator med ett surrande och ett blått fönster började lysa med ett spöklit sken i dunklet. Långsamt, bokstav för bokstav, smälte de röda pixlarna ihop till ett budskap på skärmen: VILL DU SPELA?