Mitt liv som Bert

Författare: Bert Karlsson
Ämnesord: politik, musik
Utgivningsår: 2007
ISBN: 9185881007

Under mina år som skivbolagsdirektör har jag upplevt mycket och träffat i stort sett alla som utgjorde den svenska musikbranschen. Tillsammans -skapade vi ett stycke svensk musikhistoria under en epok som aldrig kommer att upprepas. Det är snart bara jag kvar som kan berätta hur det verkligen var och det tyckte jag var värt att dokumentera. I denna bok finns hela historien. Jag har dessutom haft flera andra karriärer, varav en del kanske inte var så väl valda eftersom jag aldrig fjäskat för någon. Ibland har detta nämligen haft ett högt pris. Min satsning på politiken kostade mig till exempel 200 miljoner kronor, så visst har det svidit. Det handlade inte bara om pengar. Men på köpet fick jag många erfarenheter och nu kan jag berätta hur det verkligen är bakom riksdagens kulisser. Tyvärr är det ganska illa ställt med den svenska demokratin. Jag har fortfarande en del politiska funderingar... Men trots allt går det även i dag att starta eget företag i Sverige. Fråga mig, jag har gjort det flera gånger. Allt har inte lyckats, men oavsett hur satsningarna gått har de givit många erfarenheter och dem delar jag av mig här. Förhoppningen är att inspirera andra till att satsa, för det är uppfinnarna och entreprenörerna som är Sveriges framtid! Framtidstro har tyvärr blivit en bristvara, men visst finns det hopp. I "Mitt liv som Bert" ska jag försöka lotsa dig förbi blindskären. Jag lovar, det är en både kul och intressant resa.

Många av turerna kring Sommarland hängde alltså ihop med mitt engagemang i ny demokrati och ändå hade jag aldrig tänkt bli politiker.
Medelbetyg: 4 (2 röster)
Bok recensioner av Mitt liv som Bert :
2007-08-08 22:35
Underhållande beskrivning av Bert Karlssons uppväxt och fram- och motgångar i livet. Bert berättar sin version av skivbolagsbranschen och tiden i Ny Demokrati och delar ut kängor till vissa och berömmer andra. Det blir väldigt personligt och det märks att det är Berts egna ord som används. Bert verkar ha skrivit det mesta ur minnet och därför har ett och annat faktafel smugit sig in, men det är inget som stör helhetsintrycket nämnvärt.
2009-09-07 07:57
Den här boken gillade jag. Kanske för att jag gillar Bert Karlsson för att han är en rak och ärlig person som visar att ingenting är omöjligt. Det borde finnas minst en Bert Karlsson i varje landskap. Att han har humor och en vilja av stål har väl inte undgått någon. Han har gjort det mesta och lyckats med nästan allt han gjort också även om han också berättar om sånt han misslyckats med men i långa loppet är det mest lyckade satsningar. Han berättar om sitt stora intresse för idrott, om Mariann, musikbolaget, Sommarland, hans tid som politiker och om Fame Factory som jag själv följde i varje avsnitt och fick njuta av härlig musik och otroliga talanger.
Jag rekommenderar verkligen den här boken.

"

Skriv egen bokrecension till Mitt liv som Bert