Leontine har en dröm om hur hennes liv borde vara, men den går hela tiden i kras, som hon tror, på grund av hennes mans egocentricitet. Men den beror , anser jag, lika mycket på hennes egen underdånighet.
Romanpersonerna är otroligt klichéartade och extrema, bygger på alla vanföreställningar vi har om varandras kön, (på ett underhållande och roligt sätt). Både Leontine och Robert är mycket omogna människor som inte är villiga att kompromissa i sitt förhållande. Och så kommer drömprinsen och den hemlige mailvännen som en deus ex macchina och räddar Leontine ur hennes hemska liv.
Christines sätt att skriva fick mig att associera till Jonas Gardell och hans forcerade sätt att uppträda på scen. Jag menar, egentligen är ju hela historien mycket tragisk, men stilen Christine skriver på ger distans till det hela. Språket är inte märkvärdigt, men har ett bra flyt, och jag fick många goda skratt åt det absurda i många situationer, som en oförglömlig scen när Leontine tappar koncepten i blomsteraffären.