Äntligen icke-rökare

Författare: Allen Carr
Ämnesord: depression, hälsa, psykologi, humor, vetenskap
ISBN: 9185417238

Äntligen icke-rökare är boken och metoden som hjälpt miljoner människor att sluta röka. Boken, som är skriven av engelsmannen Allen Carr, botar känslan för att förlora något när man slutar röka. Det går att sluta tvärt och för all framtid utan viljestyrka, abstinensbesvär eller viktökning. Med Äntligen icke-rökare blir det både lätt och lustfyllt att sluta röka!

Medelbetyg: 4,25 (8 röster)
Bok recensioner av Äntligen icke-rökare :
2005-06-30 10:33
En helt fantastisk hjälp till ett rök- och nikotinfritt liv. Boken är underhållande, lättläst, positiv och mycket klargörande när det gäller de psykologiska beroendemekanismerna. Det är lätt att känna sig lite hjärntvättad av boken, men det är en oerhört positiv hjärntvätt eftersom den befriar en från föreställningar om att det skulle vara svårt och plågsamt att sluta använda nikotin. Rökslutet blir istället fullt av styrka och glädje.

Jag har varit rökfri sedan september -03 med hjälp av denna bok och jag är författaren innerligt tacksam.

Antagligen är boken helt meningslös och ointressant för dem som redan är ickerökare.. :-) För målgruppen är den dock perfekt, det bästa jag läst i genren.
2006-10-13 11:16
Ja, vill du sluta röka så är det här boken för dig!!
2007-08-10 20:12
Tyckte boken var dötrist och orkade mig aldrig igenom den. Lyckades sluta röka ändå... Fast ett par år senare än boken hamnade i mina händer.
2008-02-07 12:08
Lyssna inte till "Joanna" läs boken istället och låt Allen Carr avslöja också denna företeelse, det gör han, tro mig! När du har läst boken kommer du att förstå vad det är fråga om. Jag slutade röka med hjälp av denna bok den 8/12 2007. Är nu 50 år och har rökt sedan jag var 15. Är så oändligt tacksam att jag inte kan uttrycka det. Inte minst för att jag inte behöver lyssna till sådant som "Joanna" säger längre. Hoppas hon läser boken igen. Varför, tänker du, hon har ju slutat röka? Ja, läs boken och bli rejält överraskad. Jag rekommenderar den även till dig som är icke-rökare. Kanske har du vänner, släktingar eller andra i din närhet som du vill hjälpa att sluta röka?

En oändligt tacksam bokläsare och numera även lycklig icke-rökare. Äntligen!
2008-04-14 09:10
Hej!
Jag gick till min läkare för att få CHAMPIX för att sluta röka efter 24 års förgiftning, min läkare skrev ner "Äntligen icke-rökare Allan Carr" på en postit lapp och gav mig den och en ny tid en månad senare, Jädrans läkare tänkte jag, men ok jag köper boken och läser igenom den för annars lär väl han fråga om något i boken så det e bäst att kunna svara.
Jag läste halva boken första kvällen och det va faktiskt rolig läsning, 3 dagar innan jag skulle till läkaren igen läste jag resterande del av boken, samma kväll öppnade jag de 2 paket cigg jag hade hemma och fyllde dom med vatten. Nu har jag varit icke-rökare sedan 2007-02-14 och idag är det 2008-04-14 mao 1år och 2 månader sedan jag rökte 3 paket om dagen.. starkt?? nää lätt ....
Lycka till/ Roffe
Kompletterar idag 2010-04-27 Jag är fortfarande ICKE-RÖKARE LÄS BOKEN!!!!!!!
Rekommenderar fortfarande idag 2014-07-13 boken dagligen då jag fortfarande är rökfri.
2008-08-12 12:21
Gick på en hälsokontroll på min vårdcentral i december -08. Berättade för sköterskan att min högsta önskan var att bli rökfri. Hon stack då en lapp med namnet på boken av Allen Carr i min hand. Jag hade håll upp med rökningen i en vecka när jag fick tag på boken så när jag läste den var jag i princip redan rökfri. Jag är övertygad om att allt han skrivit i boken stämmer. Att man är drogberoende och att man bara behöver få giftet ur kroppen och bestämmer sig för att aldrig tillföra det igen. Jag har nu varit rökfri i åtta måndader och tror knappt själv att det är sant. Alla rökare borde läsa denna bok.
2010-10-08 13:15
Tack så mycket för era kommentarer och betyg! Jag ska definitivt köpa denna bok till min pojkvän som är värsta stor-rökaren. Även jag som är icke-rökare påverkas ju - även om det är indirekt...
2012-02-11 09:09
Jag hoppas verkligen att alla kan sluta röka med hjälp av den här boken. Den framhåller att rökning borde jämföras med annat drogmissbruk och att rökning är den största skamfläck i vårt samhälle. Rökningen ger problem som rökaren försöker lindra genom att fortsätta röka.
2019-04-02 20:55
Jag har försökt många gånger förut och mått så fruktansvärt dåligt efter att jag har försökt sluta röka, men Allen Carrs böcker ger hopp och trygghet och nu är det några dagar sedan jag rökte min sista cigarett och jag mår faktiskt så bra! Boken är fantastiskt bra, gripande, välskriven och även rolig. Dessutom väldigt lättläst och helt öppnande för mig, nästan som en religiös ingivelse när så mycket av åratals beteenden och orsak- kommer upp för mig. Vissa kapitel planerar jag att låta läsa om när suget kommer att komma. Fungerar bra mycket bättre än någon form av nikotinläkemedel.
Jag kan riktigt varmt rekommendera den här pärlan som förhoppningsvis har räddat mitt och många andra människors liv!
Toppbetyg!
Må du vila i frid, Allen Carr!