Huset på Cap Corse

Originaltitel: L'isola che brucia
Författare: Emma Piazza
Ämnesord: spänning
Utgivningsår: 2018
ISBN: 9789137151373

När Teresa ärver ett hus på sin barndomsö Korsika återvänder hon dit för första gången på länge. Hon är konstnär och ser en chans till ett mer stabilt liv för barnet hon väntar. Men hon tas inte emot med öppna armar av släkten. Tvärtom hamnar hon mitt i en kokande gryta av konflikter, svek och familjehemligheter.Alla verkar känna Teresa, men själv känner hon ingen. I den kusliga stämningen framgår det att hon levt i en lögn och att ingen går att lita på. Likt ett antikt drama är släkthistorien fylld av förbjuden kärlek, arvstvister och blodig hämnd. Frågan är hur hon ska ta sig levande från ön."Huset på Cap Corse" är ett förtätat och spännande relationsdrama i Hitchcocks anda. Om en ung kvinna som söker sanningen om sin egen historia.
Medelbetyg: 1 (1 röster)
Bok recensioner av Huset på Cap Corse :
2019-02-24 02:11
Jag hade så längde sett fram emot att få läsa den här boken, men oj vad besviken jag blev. Av baksidestexten trodde jag att det här skulle vara en spännande thriller, kanske lite i en modern Victoria Holt stil med ett stort hus på Korsika med släktfejder och mystik och ett problem med att lämna ön. Det här är dock inte en sådan bok, jag skulle inte ens vilja kalla den för någon thriller. Boken är rörig- så infernaliskt rörig att jag inte hänger med vem som är vem och när den exakta personen är i handling eller ej, osammanhängande till det faktum att jag inte förstår vad det är författaren delvis vill få ut av sin berättelse och rent infernaliskt långtråkig. Efter hundra sidor sover jag som en stock! Nej, det här var verkligen en rejäl besvikelse i bokform! Ingenting som jag kan rekommendera!
Floppbetyg!

"

Skriv egen bokrecension till Huset på Cap Corse