Bettys värld

Författare: Marie-Louise Marc
Ämnesord: humor, kärlek
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9789188261656

En underhållande, romantisk komedi om mogen kärlek, karriär och familjeförsoning!

Betty Svan är kärleksreporter på det glossiga magasinet Gala. Trots en galen chef trivs hon med sitt jobb som landets flitigaste relationsjournalist. Dessutom har hon precis inlett en passionerad relation med Dan, en säljare på en golftidning på samma förlag. Sommaren närmar sig, Stockholm blir allt varmare och livet leker. Eller? Snart börjar mörka moln täcka Bettys himmel. Dan visar sig vara en otrogen skit, det skvallras om nedskärningar på arbetsplatsen, Bettys mamma blir allt sjukare på hemmet där hon bor, och Betty både saknar och oroar sig över sina utflugna, vuxna barn.

Samtidigt uppstår pirriga känslor mellan Betty och hennes granne Henrik, en godhjärtad psykiatriker som bor i samma hus. Men kan en läkare verkligen bli kär i en skvallerskribent? Och kommer Betty ens våga öppna sig för kärlek igen?

Välkommen till en pulserande värld full av kändisskvaller, surdegsbröd, Stockholmsvyer och romantik. Bettys värld! Marie-Louise Marc är själv journalist i grunden och har bland annat arbetat på Elle och Veckorevyn. Bettys värld är hennes debutroman.
Bok recensioner av Bettys värld :
2017-08-03 02:23
Jag pendlar mellan en 3:a och en 4:a i betygsskalan. Jag tycker det är en lättsam småunderhållande feelgood bok och jag tycker mycket om att huvudkaraktären Betty Svan är en äldre medelålders kvinna som söker efter kärlek- hur många böcker handlar egentligen om de 50+? Det är inte många det. Problemet kommer kanske vid att Betty inte känns som en kvinna runt de femtio. Hon känns omogen som en tjugoårig jäntunge när det kommer till kärlekslivet. Jag önskar att författaren hade tuffat till henne lite och gjort henne mer säker på sig själv. Lite mer säker tycker jag faktiskt att man blir med åren! Sen blev det väl kanske lite väl tjatigt med alla galaframträdanden och kändistrams. Jag hade nästan önskat att Marie-Louise Marc hade satsat lite mer på Bettys förhållande till modern, det tycker jag skulle ha varit intressant. Men jag tycker ändå att boken var helt okej och underhållande från och till. Bettys förhållande till sina vänner samt arbetskamrater och till sin chef Renée tyckte jag var väldigt bra skrivet.
Jag lyssnade på ljudboken med professionella My Holmsten som uppläsare. My läser med klar och tydlig röst och det är mycket tack vare hennes professionalism som jag lyssnar igenom hela boken. Jag vet ärligt talat inte om jag hade gjort det ifall jag läst boken för hand. Kanske att jag provar på nästa bok om Betty Svan med familj- om My Holmsten läser även den- vill säga.
Mitt slutbetyg trots kritiken, blir en stark 3:a!

"

Skriv egen bokrecension till Bettys värld