Me Cheeta

Författare:
Genre: Humor
Ämnesord: humor, kultur
Utgivningsår: 2008
ISBN: 9780007280162

Både Johnny Weissmuller, som vi känner som Tarzan, och Maureen O"Sullivan, hans Jane, har gått bort. Johnnys kista sänktes ner i marken till inspelningen av hans kända djungeltjut. Men Cheeta, deras chimpans, lever vidare. Han är nu sjuttiosex år och den äldsta primaten vi känner till. Det här är hans egen historia. Cheeta blev internationellt känd när han 1934 var med i sin första film, Tarzan och den vita kvinnan. Sedan dess har han medverkat i nio Tarzan-filmer och några Doktor Dolittle-filmer innan hans missbruk tvingade honom att gå i förtidspension. Här är berättelsen som tar oss med in bakom kulisserna till det fascinerande gamla Hollywood med dess glittrande stjärnor, mytiska regissörer och välkända och älskade filmproduktioner. Vi får ta del av de glamorösa kändisarnas liv på ett sätt vi aldrig tidigare gjort. Det här är första gången en chimpans har vågat berätta allt - inget djur har hittills blivit fällt för ärekränkning. Resultatet är en av de roligaste, ärligaste och mest rörande kändis-självbiografierna genom tiderna.

Självfallet hade jag mestadels inte en susning om vad som pågick. Jag var en väldigt ung schimpans och hade just börjat lära mig läsa av människor . Men handen på hjärtat , jag hade inte haft en susning om vad som pågår i skogen heller och det. Var i iallafall inte mer förvirrande på Forest Lawn. Dessutom fick jag komma i kontakt med ett högre medvetande - och vem skulle inte vilja göra det ? Döden tycktes väldigt frånvarande bland människorna. Och jag slogs av hur djupt de verkade älska djur . Ytterligare ett plusvar att jag fick äta fler bananer än någon annan schimpans på jorden lär ha fått. Vad än Forest Lawn var för någoting, så tyckte jag om det!
Medelbetyg: 2 (1 röster)
Bok recensioner av Me Cheeta :
2012-12-07 06:48
En annorlunda bok , Cheeta är en självbiografin skriven av schimpansen som bland annat har spelat i tarzan 1934. Han berättar om sina upplevelser , möten med olika film stjärnor och hur livet kan se ut sed ur en apans. perspektiv. Boken är skrivet på lite stökigt sätt , hoppar mellan namnen och händelser så det e lätt att tappa bort sig i texten. Det är en roade satir och helt klart värd att läsa .Stark 2 i betyg men trots allt en tvåa. Boken har potential och hade kunnat vara mycket bättre än den är .

"

Skriv egen bokrecension till Me Cheeta
Familjen Addams