EverMore

Originaltitel: EverMore
Författare: Alyson Noel
Genre: Fantasy
Ämnesord: kärlek, spänning, humor, ungdom, bäst :)
ISBN: 9780330512855

Sixteen year old Ever Bloom is the sole survivor of a car accident that killed her family. Exiled to sunny california, Ever is haunted by her little sister and by the ability to se people's auras, hear their thoughts and know their entire life story by touching them. She want's to hide from the world, but when a stunningly handsime new guy arrives at school, she can't seem to keep away. Falling in love with Damen is dangerous - he's not what he seems. Bit if Damien is her destiny, how can Ever walk away?

I look at him. knowing it's a lot to give up, but figuring there's got to be some way around it. Riley promised me a sign, and i'll take it from there. But in the meantime, if eternity starts today, then that's way I'm going to live it. For This day only. Knowing that Damen will always be my side. I mean, always, right?
He looks at me, waiting. "I love you" I whisper..
"And i Love you" He smiles, his lips seeking mine. "Always have. Always will"

Medelbetyg: 2,33 (3 röster)
Bok recensioner av EverMore :
2011-11-05 16:18
Jag tycker att Evermore är ganska bra skriven för att vara en engelsk bok, författaren skrev detaljerat, kanske inte super detaljerat men så mycket detaljerat det behövs. Evermore är del 1 av serien The Immortals o älskar dem! :-) Trots att de är på engelska så är böckerna bra o jag förstår det mesta som står i boken.. Jag gillars Evers personlighet o inbland i visa tillfällen i boken så kan jag se mig själv, reagera på samma sätt på henne.. och ibland h samma sorts "personlighet" som henne.. men jag tycker boken e bra o rekommenderar serien/böckerna till andra läsare :-)
Och damen verkar gullig o snygg, hihi :-9
2011-11-09 01:00
Blah. Fin framsida, men fruktansvärd bok.

Ever är den mest gnälliga, osympatiska och tråkiga huvudkaraktären någonsin. Efter en bilolycka är hon den enda överlevande i sin familj, jag antar det här ska få oss att tycka synd om henne - och det hade jag gjort om jag inte hade HATAT HENNE. Dessutom är hon en Mary Sue. Universiellt snygg, tragisk historia, superkrafter - hon är så schuperschpeciell som man bara kan vara.

Damen (ja, han heter damen/kvinnan, hur roligt är inte det? xD) är en 600år gammal vamp... - förlåt mig - odödlig (som bara överlever genom att dricka någon röd vätska ......... Döda mig nu.) och självklart är han säkert också oskuld. För det är killar som har levt i 600 år. För att vara ärlig så kommer jag inte ihåg om han var det eller inte, men med tanke på andra böcker i den andra genren så antar jag det.

Handlingen? Jaadu... Jag vet inte ens var den var för någonstans! Ever kunde läsa auror och tankar och grejer, och Damen var hot&cold och... ja, det var väl det som var handlingen (?). Åh just det! Det finns någon elaking med där någonstans men hon var så snarkvärd att jag inte ens känner för att kolla upp vad hon hette.

Jag har läst den så att du slipper.
2011-12-23 03:05
Jag läste den här översatt på svenska och tror att det var ett dumt drag eftersom originalet alltid är bättre vad jag har förstått? Om det nu ens kan vara möjligt med den här boken. Den var tråååkig som får mig att gäspa när jag tänker på den och för att inte tala om överdriven. Det är så synd om Ever, stackars, stackars, stackars. Vet inte hur många gånger jag fått läsa: "Jag gråter. Jag kan inte hålla mig för tårar. Tårarna bara rinner. Tårar. Tårar. Tårar", osv, osv. Jag har blivit ointelligent över ordet. Vad är tårar, någon?

Ja, så tillslut blev det bara för mycket och har ännu inte läst de 20 sista sidorna. Skulle tippa på att den värderas hos tonåringar för här kommer den då bara vara liggande och samla damm tills jag slänger den helt enkelt.

"

Skriv egen bokrecension till EverMore
Judas barn