som en syster

Författare: martha moody
ISBN: 9170010234

När den egensinniga och självständiga Clare Mann från Ohio ska börja på college hoppas hon i första hand på uppror och demonstrationer. Istället möter hon Sally Rose. Sally liknar inte någon Clare mött tidigare: hon är rik och har en mycket excentrisk familj i Los Angeles. Trots sina olikheter växer en stark vänskap fram mellan de båda kvinnorna, en vänskap som under ett par decennier ska ta dem genom familjekriser, katastrofala äktenskap, barnafödande och krävande karriärer på varsin sida av den amerikanska kontinenten. Clare fascineras av Sally och hennes familj och deras världsvana, överdådiga kaliforniska livsstil, så olik de knappa omständigheter hon själv kommer ifrån. Med tiden blir besöken hos Sallys familj allt viktigare för henne. Men när Clare av en slump får reda på sanningen om hur Sallys far skapat sin förmögenhet, börjar den idealiserade bilden av familjen Rose att krackelera ...Som en syster är den oförglömliga berättelsen om kvinnlig vänskap som bär genom livets alla skiften.En mycket läsvärd bok Dagbladet
Medelbetyg: 2 (4 röster)
Bok recensioner av som en syster :
2004-06-21 18:27
en bra bok dom tar upp livets allvar.
2004-07-27 13:25
Jag vet inte vad det var, men den här boken kunde jag bara inte läsa ut. Det började med att jag skummade allt mer, och sen la jag den i från mig. Historien låter ju intressant, men den var så mastig på något sätt, med så många personer.
2004-10-19 18:49
Jag pendlade väldigt när jag läste den här boken... Trots att den var lite långsam i början var det något som gjorde att jag fortsatte. Efter halva boken var det nära att jag slutade läsa, men den hämtade sig på slutet. Jag tycker inte att den är helt trovärdig, och huvudkaraktären är alldeles för opersonlig för att jag skulle känna något för henne eller dem hon möter.
2016-09-22 21:42
Så tråkig bok som jag bara inte orkar ta mig igenom..! Det är ett evigt babblande som inte ger någonting och jag vill bara att boken ska ta slut. Önskar att författaren hade satsat på kvalitet istället för kvantitet.

"

Skriv egen bokrecension till som en syster
Flicka saknad