Mor barn hälsa

Författare: Inga Brolin & Elsa Laurell
Ämnesord: mat, hälsa, psykologi, kärlek, vetenskap, graviditet, födsel, amning

Bort med burk-barnmaten. Gå in för en färsk och fullvärdig vitalkost som ger ditt barn en levande föda. Bröstmjölken är det enda riktiga, näringsriktiga och fullvärdiga spädbarnsmaten under barnets första viktiga levnadsmånader. Sedan gäller det att satsa på hemlagat - på färska, skonsamt tillredda vitamin- och mineralrika fullvärdiga livsmedel. På en vitalkost såsom den framställs i Inga Brolin och Elsa Laurells bok.
Boken visar på hållbara och beprövade alternativlösningar. Den är skriven med inspiration, underbyggd av långvarig personlig erfarenhet. Den ger många kloka råd och kan varmt rekommenderas till den som vill föda upp sitt barn på hälsans gröna linje.
Bygg barnens hälsa från grunden - läs och lär ur "Mor barn hälsa", en bok för ala mödrar och för envar.

Tänker vi egentligen inte mycket, mycket litet på vad barnet har att utstå under födelsekrisen? I stället för att vila i en varm vätska, omges det plötsligt av ett nytt element, luft med avsevärt lägre temperatur. Det måste genast börja andas efter att ha varit på väg i flera timmar, kanske t o m hela dygn på en besvärlig resa. Är inte alla vägar som föra ut ur mörkret upp i ljuset trånga och mödosamma? - Skulle man då inte på alla sätt hjälpa barnet så att dessa plötsliga förändringar inte blir så överväldigande? Man kan åtminstone sörja för att rumstemperaturen är lämplig - uppåt 25 grader - den första månaden och att barnets bädd blir uppvärmd vid behov.
Barnet måste också vänja sig vid dagsljuset, vid ljud och lägesförändringar.

Bok recensioner av Mor barn hälsa :
2011-08-06 09:02
Även om boken är skriven för laktovegitariskt levnadssätt så kan även andra ha god nytta av den. Här finns mycket tips. T.ex så kan kamomillte hjälpa vid magsmärtor. För den som inte vill ta järntabletter under graviditeten rekommenderas rödbetor, aprikosdryck, spenat m.m. Maten i sin helhet bygger på att den ska vara så nyttig som möjligt till barnen och till den blivande mamman. Boken visar också att det är lätt att tillaga barnmat och att färdigmat inte behövs.

"

Skriv egen bokrecension till Mor barn hälsa
Skönheten i kaos